FAQ

Veelgestelde vragen & antwoorden

Biologische bloembollen

  • Zijn niet alle bloembollen dan biologisch? - Nee, niet alle bloembollen worden op een natuurlijke manier gekweekt. Over het algemeen worden er veel schadelijke bestrijdingsmiddelen gebruikt in de bloembollenteelt.
  • Zijn biologische bloembollen beter? - De biologisch gekweekte bloembollen komen uit een gezonde grond, de bloembol heeft meer levenskracht en zal ook beter terug komen.
  • Komen alle bloembollen uit Nederland? - Ja, wij werken samen met 9 biologisch gecertificeerde kwekers; 6 kwekers in de kop van Noord-Holland, 1 kweker in Midden-Kennemerland en 2 kwekers in Flevoland.
  • Waar staat de aangegeven bolmaat zoals; 11/+ voor? - 11/+ staat voor 11 centimeter in omvang en groter. De bloembol is 11 centimeter rondom gemeten. Maatstaf; de meeste Tulpenbollen hebben deze maat.

 

Betalen en bezorging

  •  Hoe kan ik bij jullie betalen? - Via iDeal, PayPal, Sofort, Stripe, Bancontact (via Mollie) en contant bij ons aan de kraam. (zie Evenementen kalender)
  • Hoe lang duurt het voor ik mijn pakket thuis kan verwachten? - Zomerbloeiers worden vanaf maart verstuurd. Wij bewaren de aangekochte producten op juiste conditie tot de planttijd. Er wordt van tevoren bericht gegeven als de bestelling verstuurd wordt.
  • Welk post bedrijf gebruiken jullie? - Wij versturen onze bestellingen via PostNL.


Retourneren

  •  Hoe lang is de retourneringstijd? - U heeft 30 dagen de tijd om te retourneren. U betaald hierbij wel de verzendkosten.


Garantie en kwaliteit

  • Welke garantie geven jullie? - Wij vinden het uiteraard vervelend als een product niet aan uw verwachtingen voldoet. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Dan zoeken we naar een geschikte oplossing. Op alle producten geven wij 1 jaar bloeigarantie.
  • Welke kwaliteit leveren jullie? - Onze producten zijn voorzien van een Skal bio certificaat en worden gekeurd door de BKD. (Bloembollen keuringsdienst) Al onze producten worden met de hand uitgezocht zodat men A-kwaliteit geleverd krijgt.
  • Zijn jullie zelf gecertificeerd? - Wij zijn door Skal bio-controle gecertificeerd om biologische producten te verhandelen. (zie certificering)

 

Bloemopunten sparen

  • Hoe zie ik hoeveel Bloemopunten ik heb? - Klik linksonder in uw scherm op beloningen en meld u aan of log in. Klik dan weer op beloningen en dan staat er achter uw naam hoeveel Bloemopunten u heeft.
  • Wat kan ik met mijn Bloemopunten doen? - U kunt 1000 Bloemopunten inwisselen voor een 10% kortingscode of 1750 punten voor een kortingscode voor €5,- korting in de winkelwagen.
  • Ik volg jullie al op Instagram en ik vindt jullie FB pagina ook al leuk, krijg ik dan evengoed Bloemopunten? - Als u de opdracht uitvoert zullen de Bloemopunten automatisch toegevoegd worden aan het balans.
  • Hoe vind ik mijn kortingscodes? - Als linksonder in het scherm op beloningen drukt ziet u de 'beloninglijst'. Hier staan de ingewisselde kortingscodes.
  • Hoelang blijven Bloemopunten geldig? - Bloemopunten blijven onbeperkt geldig.

Skal nr: 109459

Onze filosofie is dat wat je in de grond stopt moet bijdragen aan een betere planeet; naast dat bloemen van zichzelf een pracht zijn voor het oog, dragen zij bij aan een habitat voor insecten als vlinders en bijen. Zo kunnen wij bijdragen aan een gezond eco-systeem op onze planeet met voldoende bio-diversiteit.

Naar de Shop