FAQ
Veelgestelde vragen & antwoorden
Biologische bloembollen
- Zijn niet alle bloembollen dan biologisch? - Nee, niet alle bloembollen worden op een natuurlijke manier gekweekt. Over het algemeen worden er veel schadelijke bestrijdingsmiddelen gebruikt in de bloembollenteelt.
- Zijn biologische bloembollen beter? - De biologisch gekweekte bloembollen komen uit een gezonde grond, de bloembol heeft meer levenskracht en zal ook beter terug komen.
- Komen alle bloembollen uit Nederland? - Ja, wij werken samen met 9 biologisch gecertificeerde kwekers; 6 kwekers in de kop van Noord-Holland, 1 kweker in Midden-Kennemerland en 2 kwekers in Flevoland.
- Waar staat de aangegeven bolmaat zoals; 11/+ voor? - 11/+ staat voor 11 centimeter in omvang en groter. De bloembol is 11 centimeter rondom gemeten. Maatstaf; de meeste Tulpenbollen hebben deze maat.
- Wat is dat witte poeder op de bloembollen? - Onze biologische kwekers gebruiken steenmeel om de houdbaarheid van de biologische bloembollen te vergroten.
Betalen en bezorging
- Hoe kan ik bij jullie betalen? - Via iDeal, Klarna, PayPal, Sofort, Stripe, Bancontact en contant bij ons aan de kraam. (zie Evenementen kalender)
- Hoe lang duurt het voor ik mijn pakket thuis kan verwachten? -Voorjaarsbloeiers worden binnen 5 werkdagen thuisbezorgd. U krijgt van tevoren een melding van ons als uw bestelling verzonden wordt.
- Welk post bedrijf gebruiken jullie? - Wij versturen onze bestellingen via PostNL.
Retourneren
- Hoe lang is de retourneringstijd? - U heeft 30 dagen de tijd om te retourneren. U betaald hierbij wel zelf de verzendkosten.
Garantie en kwaliteit
- Welke garantie geven jullie? - Wij vinden het uiteraard vervelend als een product niet aan uw verwachtingen voldoet. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Dan zoeken we naar een geschikte oplossing. Op alle producten geven wij 1 jaar bloeigarantie.
- Welke kwaliteit leveren jullie? - Onze producten zijn voorzien van een Skal bio certificaat en worden gekeurd door de BKD (bloembollenkeuringsdienst) of Naktuinbouw. Al onze producten worden met de hand uitgezocht, zodat men A-kwaliteit geleverd krijgt.
- Verkopen jullie kleur- en soortecht? - Ja, wij garanderen dat de kleuren en de soorten die we aanbieden op de foto en in de naambeschrijving voldoen aan het resultaat.
- Zijn jullie zelf gecertificeerd? - Wij zijn door Skal bio-controle gecertificeerd om biologische producten te verhandelen. (zie certificering) Wij zijn ook gecertificeerd om Europese plantenpaspoorten te produceren. Fytosanitair nummer: NL-571278051.
Bloemopunten sparen
- Hoe zie ik hoeveel Bloemopunten ik heb? - Klik linksonder in uw scherm op beloningen en meld u aan of log in. Klik dan weer op beloningen en dan staat er achter uw naam hoeveel Bloemopunten u heeft.
- Wat kan ik met mijn Bloemopunten doen? - U kunt 1000 Bloemopunten inwisselen voor een 10% kortingscode of 2000 punten voor een kortingscode voor €10,- korting in de winkelwagen.
- Ik volg jullie al op Instagram en ik vindt jullie FB pagina ook al leuk, krijg ik dan evengoed Bloemopunten? - Als u de opdracht uitvoert zullen de Bloemopunten automatisch toegevoegd worden aan het balans.
- Hoe vind ik mijn kortingscodes? - Als u linksonder in het scherm op beloningen drukt, ziet u de "Mijn kortingscodes". Onderaan de pagina staat "Mijn Geschiedenis", hier staan de ingewisselde kortingscodes.
- Hoelang blijven Bloemopunten geldig? - Bloemopunten blijven onbeperkt geldig.
Voor meer informatie over Bloemopunten sparen verwijzen we u graag door naar de pagina "Bloemopunten".
Skal nr: 109459
Onze filosofie is dat wat je in de grond stopt moet bijdragen aan een betere planeet; naast dat bloemen van zichzelf een pracht zijn voor het oog, dragen zij bij aan een habitat voor insecten als vlinders en bijen. Zo kunnen wij bijdragen aan een gezond eco-systeem op onze planeet met voldoende bio-diversiteit.